
Zorganizowana została w dniach 15 - 30.07.1992 r. Trasa prowadziła przez Czechy, Niemcy i Danię i miała głównie za cel wielkie mosty na rzece Ren, Men i Dunaj oraz mosty przez cieśniny duńskie, głównie podwieszone i wiszące. Cel ten wynikał z potrzeby przygotowania polskich kadr mostowych do prowadzenia tego typu obiektów w Polsce. Droga wiodła przez Morawy, Czechy, Szumawę i Las Czeski do Passawy nad Dunajem, następnie wzdłuż Dunaju do Regensburga, stąd przez Norymbergę i tzw. Drogę Romantyczną do Menu, a później do Speyer wzdłuż Renu aż do Duisburga. Stąd, przez Münsterland i Wybrzeże Morza Północnego, do Bremy, Hamburga, i Lubeki, następnie przez Schleswig i Flensburg na Półwysep Jutlandzki, potem mostem przez Mały Bełt na wyspę Zelandię, później mostem Faro na wyspę Falster, dalej z Gedser promem przez Morze Bałtyckie do Warnemünde i stąd do Polski. Trasa prowadziła w zasadzie przez tereny nizinne. Oprócz wspaniałych już trzech dużych rzek niemieckich Dunaju, Menu i Renu, przekroczyliśmy również mosty na takich rzekach, jak: Wisła, Olza, Wełtawa, Otava, Inn, Neckar, Mozela, Ems, Wezera, Łaba oraz Kanał Kiloński. W "Wyprawie” wzięło udział 13 osób (4 pracowników naukowych Katedry, 3 studentów – dyplomantów Katedry, 3 studentów PK i UJ, 3 inżynierów budownictwa lądowego spoza PK). Podobnie jak poprzednia, była to "Wyprawa” na zasadzie trampingu. Korzystaliśmy z czterech samochodów osobowych oraz noclegów na kempingach pod namiotami.
ZESTAWIENIE: | |
---|---|
Przejechano samochodem (km) | 5040 |
Prom przez Wielki Bełt (km) | 25 |
Prom przez Morze Bałtyckie (km) | 50 |
Zwiedzanie obiektów mostowych | 50 |
Zwiedzanie miast | 29 |
Zwiedzanie miejsc turystycznych i krajobrazowych | 12 |
Spotkania fachowe | 0 |
Imprezy kulturalne | 4 |
Opracował Prof. dr hab. inż. Kazimierz FLAGA